Monday 16 April 2012

CINTA dan CITA-CITA


Kalau kamu orang di bagi pilihan antara CINTA & CITA-CITA mana satu yang akan kowang pilih?
jawapannya ada pada diri kowg sendiri..
     
              Bagi  aku lah..kalau aku diberi antara dua pilihan nie aku akan pilih CITA-CITA terlebih dahulu..
sbbnya..pertama sekali matlamat aku ialah nak buat mama & papa gembira dulu dgn kejayaan aku..sbb mereka lah yg dah bersusah payah menjaga,mendidik,bagi mkn,tempat tinggal, and banyak lagi lah..kan? kan? hehe..so sebagai anak, tanggungjawab aku adalah belajar rajin-rajin...bila aku berjaya,diri sendiri happy..mamapapa pon happy...aku ingat lagi tahun lepas..aku amik result PMR.. hari tu adalah hari yg sngt bhgia bagi aku..sbb dpt tengok senyuman mereka..walaupun result aku takde lah sehebat mana..tpy ape yg aku capai dlm PMR, aku dpt tgok cahaya kegembiraan diwajah mereka..walaweyy hehehe..tpy kegembiraan tu sekejap je..sbb aku dah menghampakan papa..dia nak cngt aku masok sekolah teknik..baru masuk sekolah teknik 2 minggu aku dah cabot hehe..tpy aku dah berazam akan belajar lebih rajin utk SPM tahun depan..dan akan aku buktikan pada mama n papa..yang aku boleh buat mereka 'tersenyum gembira' lagi dengan kejayaan aku insyaAllah..tak aku nafikan naik menengah atas nie..makin susah pelajarannya..tapi dimana ada kemahuan disitu ada jalankan? kan? hehe..
            So,lepas tercapai cita-citaku..barulah aku akan fikirkan tentang cinta pula..tapy nak ckp pasal cinta skrg nie rasa nya tak sesuai lagi lah..sbb belum masa nya utk aku bercinta..so aku takde banyak story about 'LOVE'. kalau nak tau kena lah tunggu aku abis sekolah ke ..ehhhhh...hehhe
         

2 comments:

  1. Cek Embun,,
    Bile nk update entri lgi,, ^^

    ReplyDelete
  2. cik embun ite busyla ,mna smpt nk update blog ,haha..:p

    ReplyDelete